Tin Toy

29/ 04/ 1989 | Tin Toy

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 29 Απριλίου 1989, για πρώτη φορά στην ιστορία, μία ταινία φτιαγμένη εξολοκλήρου σε υπολογιστή κερδίζει Όσκαρ. Η διάρκειας μόλις 5 λεπτών ιστοριούλα κινουμένων σχεδίων, Tin Toy, αποτελεί το πρώτο βήμα της Pixar στο δρόμο της επιτυχίας που θα της χαρίσει πολυάριθμα Όσκαρ αλλά, κυρίως, παγκόσμια αναγνώριση, ως η κορυφαία δημιουργός ταινιών CG (Computer Generated).

To Tin Toy είναι εξολοκλήρου δημιουργία του Τζον Λάσιτερ, επικεφαλής animator της Pixar και ίσως την πιο γνωστή προσωπικότητα στο χώρο του CGΙ (Computer Generated Imagery). Ο Λάσιτερ συμμετείχε στην ομάδα της Graphics Group, την εποχή που αποτελούσε μέρος της Lucasfilms. Τότε, στα 1986, ο Στίβ Τζομπς αποφάσισε να επενδύσει στην πρώιμη αυτή αγορά -που θα αποδειχτεί θησαυρός λίγα χρόνια αργότερα- εξαγοράζοντας το τμήμα, προς 5 εκατ. δολάρια. Έτσι δημιουργείται η Pixar, της οποίας το έργο θα αποφέρει ως σήμερα 26 Όσκαρ, 7 Χρυσές Σφαίρες και 3 βραβεία Γκράμι.

Πίσω από αυτήν την επιτυχία κρύβεται το δαιμόνιο του Λάσιτερ, αλλά και η πανάκριβη πλατφόρμα RenderMan. Το Tin Toy υπήρξε η πρώτη δημιουργία αυτού του συνδυασμού και μάλιστα η πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια της Pixar να απεικονίσει με CGI έναν ανθρώπινο χαρακτήρα (*). Η αναγνώριση από την Ακαδημία Κινηματογράφου έστρεψε και την προσοχή της Disney στη μικρή αυτή εταιρεία, οδηγώντας στην εξαγορά της το 1990.

Ο δρόμος της επιτυχίας έκτοτε περνά από ταινίες-σταθμούς, όπως τα Toy Story (**), Monsters Inc, Finding Nemo, Cars και Wall-E.

(*) Η αλήθεια είναι ότι η rendered εκδοχή του μωρού είναι αρκετά γκροτέσκα σε αυτήν την πρώιμη εποχή της τεχνολογίας, εισπράττοντας όχι τόσο κολακευτικά σχόλια από τους κριτικούς, όπως π.χ. «η πιο ενοχλητική φιγούρα στην ιστορία του κινουμένου σχεδίου».

(**) Το Toy Story υπήρξε η πρώτη μεγάλου μεγέθους ταινία φτιαγμένη σε υπολογιστές. Κάθε καρέ, το 1994, απαιτούσε από 4 έως 13 ώρες υπολογιστικής επεξεργασίας σε ένα σύστημα που απαρτιζόταν από 87 Sparcstations διπλού επεξεργαστή και 30 τετραπλού επεξεργαστή.