Shrek

18/ 05/ 2001 | Shrek

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 18 Μαΐου 2001, κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες το Shrek. Η ταινία που, με τη νίκη της, θα εγκαινιάσει τη νέα κατηγορία βραβείων Όσκαρ, εκείνης των Ταινιών Κινουμένων Σχεδίων. Μία κατηγορία, στην οποία κατά κόρον επιβραβεύονται ταινίες φτιαγμένες εξολοκλήρου με υπολογιστές, με εξαίρεση το 2005, οπότε βραβεύτηκε το Wallace & Gromit, μία ταινία που χρησιμοποιούσε παραδοσιακές τεχνικές «στοπ καρέ». Αξίζει μάλιστα να αναφερθεί ότι στα έντεκα τέτοια Όσκαρ που έχουν δοθεί ως σήμερα, τα έξι τα έχει κερδίσει το στούντιο της Pixar.

H Κάμερον Ντίαζ, δάνεισε τη φωνή της στην πριγκίπισα Φιόνα

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ είχε από νωρίς εκφράσει την πρόθεση να δημιουργήσει μία ταινία βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο, έχοντας αγοράσει τα δικαιώματα ήδη από το 1991. Η δημιουργία του Shrek ξεκίνησε το 1996 και θα είχε τη μορφή υβρίδιου με πραγματικά σκηνικά και CG (Computer Graphics) πρωταγωνιστές, βασισμένους στο σύστημα motion-capture (πραγματικοί ηθοποιοί των οποίων οι κινήσεις ψηφιοποιούνται). Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε μία σύνθεση 10 καμερών ExpertVision HiRES FALCON. Μετά από ενάμισι χρόνο εργασίας, το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. Ούτε ρεαλιστικό, ούτε καν αστείο, όπως ομολογούν μέλη της ομάδας σχεδιασμού του Shrek. Επιπλέον, η τεχνική αποδείχτηκε πολύ χρονοβόρα, ενώ ανέβαζε επικίνδυνα και το κόστος παραγωγής. Έτσι, το 1998, η αρχική ιδέα εγκαταλείπεται εντελώς και η ταινία ξανασχεδιάζεται, αυτήν τη φορά εξολοκλήρου σε μορφή CGI.

Όταν ολοκληρώθηκε η ταινία, το 2000, ήταν τότε η πιο πλούσια από πλευράς πολλαπλών CGI σκηνικών (32 στο σύνολο). Σύμφωνα με την εταιρεία, τα πιο δύσκολα σημεία του computer animation ήταν η ρεαλιστική απεικόνιση του τριχώματος του γαϊδαράκου, αλλά και γενικότερα κάθε παρόμοιου χαρακτήρα και υφής αντικειμένου, όπως π.χ. το γρασίδι, τα γένια και οι βλεφαρίδες. Για όλα αυτά, χρησιμοποιήθηκε ξεχωριστό σύστημα 3D rendering.

Βραβεία Όσκαρ Ταινιών Κινουμένων Σχεδίων