Ultima Online

25/ 09/ 1997 | Ultima Online

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 25 Σεπτεμβρίου 1997, λανσάρεται ένα από τα πρώτα MMOG (Massive Multiplayer Online Games) με γραφικά και εκείνο που έδωσε τον ορισμό στα MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Games). Πρόκειται για τη διαδικτυακή εκδοχή του διάσημου RPG, Ultima Online. Και πάλι διά χειρός «Lord British» (ή κατά κόσμον Ρίτσαρντ Γκάριοτ).

Για δέκα χρόνια η μηχανή του UO έμεινε αναλλοίωτη. Ανανεώθηκε το 2007, με την έκδοση Kingdom Reborn, χωρίς όμως να χάσει τα βασικά της χαρακτηριστικά.

Το Ultima Online (UO) υπήρξε η βάση ανάπτυξης όλων των σύγχρονων MMORPG, όπως τα Εverquest, World of Warcraft κ.λπ. Παρόλο που προϋπήρξαν online παιχνίδια αυτού του τύπου, όπως τα Realm Online και Meridian 59, το UO θεμελίωσε το βασικό μηχανισμό λειτουργίας των MMORPG. Ιδέα του Ρίτσαρντ Γκάριοτ, που ξεκινά να υλοποιείται ήδη από το 1995, το UO κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο κοινό, στην Ε3 του 1996. Θα χρειαστεί ένας ακόμη χρόνος έως ότου ολοκληρωθεί ο φανταστικός κόσμος του παιχνιδιού, φιλοξενηθεί στους servers και ετοιμαστούν αυτοί να υποδεχτούν τους διαδικτυακούς παίκτες. Το Ultima UO γίνεται άμεσα επιτυχία, για τα μέτρα της εποχής, φτάνοντας ταχύτερα από όλους τους προκατόχους του, τους 100.000 συνδρομητές. Παρόλο που ο συνολικός αριθμός παικτών δεν ξεπέρασε τους 250.000, με δεδομένη την μηνιαία χρέωση, το UO θεωρείται εμπορική επιτυχία και αύξησε σημαντικά την περιουσία της Origin (εταιρεία παραγωγής του παιχνιδιού).

Η σημαντικότερη καινοτομία του, η οποία βοήθησε στην απόκτηση φανατικών φίλων του Ultima Online, υπήρξε η δυνατότητα ανάπτυξης ενός εικονικού χαρακτήρα σα να βρισκόταν σε έναν πραγματικό εναλλακτικό κόσμο. Οι παίκτες μπορούσαν να αποκτήσουν σπίτια και περιουσίες, καθώς και να ασκήσουν επαγγέλματα. Από εκεί και πέρα, ως προς την κυρίως δράση, στο UO κυριαρχούσε το σύστημα μάχης player versus player (PvP).

To UO επιβιώνει έως και σήμερα μέσα από μία σειρά expansions. Στην έκδοση Ultima Online: Kingdom Reborn του 2007, το παιχνίδι απέκτησε νεά μηχανή γραφικών, χωρίς να χάσει όμως τον πρωταρχικό ισομετρικό στυλ εμφάνισης του κόσμου.

Ultima Online Expansions

  • Ultima Online: The Second Age (Οκτ 1, 1998): Με μία νέα περιοχή, την Lost Lands, in-game chat και νέα τέρατα.
  • Ultima Online: Renaissance (Μαϊ 4, 2000): Διπλασιασμός του μεγέθους του κόσμου του παινιδιού.
  • Ultima Online: Third Dawn (Μαρ 7, 2001): Δημιουργία 3D client προκειμένου να ανταγωνιστεί τα νεότερα MMORPG, όπως το EverQuest.
  • Ultima Online: Lord Blackthorn’s Revenge (Φεβ 24, 2002): Ένας επιπλέον κόσμος και βελτιώσεις στην τεχνιτή νοημοσύνη και τη διαδικασία δημιουργίας χαρακτήρων.
  • Ultima Online: Age of Shadows (Φεβ 11, 2003): Επιπλέον τοποθεσία (για χτίσιμο σπιτών) και δύο νέες κλάσεις χαρακτήρων (Paladin και Necromancer). Νέο σύστημα δημιουργίας αντικειμένων και κατασκευής σπιτιών.
  • Ultima Online: Samurai Empire (Νοε 2, 2004): Εισαγωγή της ιαπωνικής μυθολογίας στο UO, ένας νέος κόσμος (Tokuno Islands) και δύο ακόμη κλάσεις (Ninja και Samurai).
  • Ultima Online: Mondain’s Legacy (Αυγ 30, 2005): Νέα race (elves) και ένα ακόμη skill (spellweaving). Επίσης εισαγωγή πολλών νέων dungeons.
  • Ultima Online: Stygian Abyss (Σεπ 8, 2009) Νέα race (Gargoyle) και τρία επιπλέον skills (imbuing, throwing και mysticism).