Sony Computer Entertainment (SCEI)

16/ 11/ 1993 | Sony Computer Entertainment (SCEI)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 16 Νοεμβρίου 1993, ιδρύεται η Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI ή SCE) στο Τόκυο της Ιαπωνίας. Πρόκειται για θυγατρική εταιρεία της Sony, η οποία αναλαμβάνει την έρευνα και την εξέλιξη για τις συσκευές και εφαρμογές οικιακής διασκέδασης, ξεκινώντας την επόμενη χρονιά  με την ολοκλήρωση και κυκλοφορία του Playstation.

Τα κεντρικά γραφεία της SCEA στο Φόστερ Σίτι της Καλοφόρνια.

H πρώτη εταιρική μορφή της Sony αποκλειστικά για το χώρο των video games γίνεται τον Απρίλιο του 1991 με την εταιρία ανάπτυξης παιχνιδιών Sony Imagesoft στην Καλιφόρνια, να αναβαθμίζεται σε Sony Electronics Publishing (σ.σ. από αυτήν θα προκύψει αργότερα η SCEA). Έως τότε όμως η Sony σχεδιάζει τίτλους για τρίτους κατασκευαστές. Όταν, στις αρχές του 1990, μπαίνει και η ίδια ενεργά στην αγορά των παιχνιδομηχανών, ως κατασκευαστής πλέον, αποφασίζεται η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας, ειδικά γι’ αυτόν τον τομέα. Έτσι γεννιέται η SCE το 1993. Η κυκλοφορία του PlayStation το 1994 θα σημάνει και την εξάπλωση της SCE σε όλο τον κόσμο. Λίγο πριν την αντίστοιχη διάθεση σε ΗΠΑ και Ευρώπη της πρώτης παιχνιδοκονσόλας της Sony, η SCE θα ιδρύσει παραρτήματα στις δύο αυτές περιοχές (SCEA και SCEE).

Με τα PlayStation και PlayStation 2 η SCE σπάει τα ρεκόρ πωλήσεων το ένα μετά το άλλο. Το πρώτο θα είναι η πρώτη κονσόλα με πάνω από 100 εκατ. πωλήσεις και το PS2 η παιχνιδομηχανή που θα φτάσει αυτό το νούμερο ταχύτερα από όλες τις άλλες.

Το PlayStation θα αποτελέσει τεράστια επιτυχία και -με γρήγορους ρυθμούς- η SCE αρχίζει να δημιουργεί δεκάδες franchise παιχνιδιών, να συγκροτεί νέα τμήματα ανάπτυξης παιχνιδιών και βέβαια να εξαγοράζει αντίστοιχες εταιρείες. Με την πάροδο του χρόνου, η SCE συγκεντρώνει πάνω από δέκα δικές της ομάδες ανάπτυξης και τριάντα άλλους κατασκευαστές. Όλοι αυτοί συγκεντρώνονται κάτω από την ομπρέλα της SCE Worldwide Studios, που ιδρύεται το 2005. Έως τότε έχουν κυκλοφορήσει η δεύτερη γενιά PlayStation καθώς και η φορητή παιχνιδοκονσόλα PSP, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα έρθουν τα PS3 και PlayStation Network να συμπληρώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της SCE.

Από το 2010, η SCE είναι μία πλήρως ανεξάρτητη εταιρεία, με παραρτήματα σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ασία, και απασχολεί 1.400 υπαλλήλους.

Χρονολόγιο SCEI

  • 1994, Μάιος: Ιδρύεται η SCE Αμερικής (SCEA) στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ
  • 1994, 3 Δεκεμβρίου: Κυκλοφορεί το πρώτο PlayStation. Μία τεράστια εμπορική επιτυχία της Sony (η πρώτη κονσόλα που σπάει το φράγμα των 100 εκατ. πωλήσεων).
  • 1995, Ιανουάριος: Ιδρύεται η SCE Ευρώπης (SCEE) στο Λονδίνο της Μεγ. Βρετανίας.
  • 1997, 1 Απριλίου: Πλήρης αναδιοργάνωση της SCEI, με τις SCEA και SCEE να υπάγονται απευθείας σε αυτήν.
  • 1999, 23 Δεκεμβρίου: Αρχίζει η διάθεση του PocketStation στην ιαπωνική αγορά. Μία παιχνιδομηχανή μινιατούρα που λειτουργεί και σαν memory card του PlayStation.
  • 2000, 4 Μαρτίου: Κυκλοφορεί η δεύτερη γενιά PlayStation. Το PS2 θα συνεχίσει την εμπορική επιτυχία του προκατόχου του, αυτή τη φορά σπάζοντας το ρεκόρ ταχύτητας στην πώληση 100 εκατ. κομματιών (Νοέμβριος 2005).
  • 2000, 7 Ιουλίου: Κυκλοφορεί το PSOne, παράλληλα με την έλευση του PS 2. Mία συμπαγής εκδοχή του Playstation που ενσωματώνει (ως έξτρα) και οθόνη LCD.
  • 2004, 29 Οκτωβρίου: Κυκλοφορεί η «Slim» έκδοση του PS2, που εκτός από πολύ πιο λεπτή εκδοχή του PS2 περιλαμβάνει και θύρα Ethernet
  • 2004, 12 Δεκεμβρίου: Κυκλοφορεί το Sony PSP (PlayStation Portable). Η πρώτη φορητή κονσόλα της SCEI και η πρώτη στην ιστορία που ενσωματώνει οπτικό δίσκο (UMD).
  • 2005, 1 Ιουλίου: Ιδρύεται η Sony Computer Entertainment Asia που περιλαμβάνει τις αγορές της Κορέας, των Φιλιππίνων, του Χονγκ-Κονγκ, της Μαλαισίας, της Ταϊβάν, της Ταϊλάνδης, της Ινδονησίας, του Βιετνάμ και της Σιγκαπούρης.
  • 2005, 15 Σεπτεμβρίου: Ιδρύονται τα SCE Worldwide Studios, από την συγκέντρωση των εσωτερικών τμημάτων και των εταιρειών εξέλιξης παιχνιδιών που ανήκουν στην SCEI.
  • 2006, 11 Νοεμβρίου: Κυκλοφορεί το PlayStation 3, επιτυγχάνοντας τεχνολογικό άλμα σε σχέση με τον προκάτοχό του, περιλαμβάνοντας αρχιτεκτονικής RISC επεξεργαστή της ΙΒΜ (Cell), Blu-Ray Disk και γραφικά Full HD
  • 2006, 11 Νοεμβρίου: Την ίδια ημέρα με την κυκλοφορία του PS3, εκκινεί και η διαδικτυακή υπηρεσία PlayStation Network, όπου μπορούν να συνδεθούν οι κάτοχοι PS3 και PSP.
  • 2007, Σεπτέμβριος: Κυκλοφορεί το PSP Slim. Μία ανασχεδιασμένη έκδοση του PSP, κατά 33% ελαφρύτερη και 19% λεπτότερη από το αρχικό σχέδιο.
  • 2009, 1 Σεπτεμβρίου: Πρώτος ανασχεδιασμός του PlayStation 3. To PS3 Slim είναι κατά 32% μικρότερο και  35% ελαφρύτερο από το PS3, ενώ διαθέτει ανασχεδιασμένο επεξεργαστή Cell και σκληρό δίσκο ως 320GB.
  • 2009, Οκτώβριος: Κυκλοφορεί το PSP Go. Μία νέα έκδοση του PSP, όπου αντικαθίσταται το UMD με ενσωματωμένη μνήμη flash μεγέθους 16GB.
  • 2010, 1 Απριλίου: Νέα αναδιοργάνωση της SCEI, με τη Sony να φέρνει πιο κοντά τα τμήματα φορητών συσκευών και προσωπικών υπολογιστών. Η εταιρεία αποκτά πλέον πλήρη αυτονομία.
  • 2012, 22 Φεβρουαρίου: Αρχίζει η διάθεση της δεύτερης γενιάς PSP. Το PSP Vita διαθέτει οθόνη OLED κι ενσωματώνει το μηχανισμό αναγνώρισης κίνησης sixaxis από το PS3.
  • 2012, 12 Νοεμβρίου: Ανακοινώνεται ο δεύτερος ανασχεδιασμός του PlayStation 3. To PS3 Super Slim θα συρρικνωθεί κατά 25% περαιτέρω (σε σχέση με το Slim), ζυγίζοντας μόλις 2,1 κιλά.