7th guest

28/ 04/ 1993 | The 7th Guest

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 28 Aπριλίου 1993, κυκλοφορεί στη Μεγάλη Βρετανία ένα από τα πρώτα Interactive Adventures και επίσης από τα πρώτα παιχνίδια σε CD-ROM: Το The 7th Guest της Virgin Interactive, σχεδιασμένο από την ομάδα της Trilobyte.

To The 7th Guest συγκαταλέγεται στα πιο σημαντικά adventures όλων των εποχών και υπήρξε αναμφίβολα ένας εξαιρετικά καινοτόμος τίτλος για την εποχή του. Ήταν ένα από τα πρώτα παιχνίδια που εκμεταλλεύτηκε το νέο τότε μέσο αποθήκευσης, CD-ROM και μάλιστα, όχι ένα, αλλά δύο δισκάκια, συνολικού μεγέθους σχεδόν 1,5GB! Ο λόγος είναι απλός: το The 7th Guest ήταν ένα από τα πρώτα παιχνίδια με κινηματογραφικά cut scenes και τρισδιάστατα (pre-rendered) γραφικά. Για την ακρίβεια ήταν μία διαδραστική ταινία τρόμου, με τον παίκτη να καλείται να επιλύσει μία σειρά από ιδιαίτερα δύσκολους γρίφους, προκειμένου να ξετιλυχθεί με κινηματογραφικό τρόπο η υπόθεση. To The 7th Guest έμεινε στην ιστορία των video games και για τα ατμοσφαιρικά μουσικά του θέματα, για τα οποία άλλωστε απαιτούνταν και το δεύτερο CD-ROM του πακέτου.

Πρωτοποριακό για την εποχή του, υπήρξε εξαιρετικά επιτυχημένο, αγγίζοντας τα 2.000.000 σε πωλήσεις. Χαρακτηρίστηκε ως killer-app στο χώρο των παιχνιδιών, ενώ στο The 7th Guest αναφέρθηκε ακόμη και ο τότε Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπιλ Κλίντον, αποκαλώντας το «νέο στάνταρ στη διαδραστική ψυχαγωγία» (new standard in interactive entertainment). Το παιχνίδι απέσπασε πάνω από δέκα βραβεία, κάποια από τα οποία βραβεία κοινού (με ψηφοφορία). Έβαλε δε τα θεμέλια για ένα εντελώς νέο είδος ψυχαγωγίας, μαζί με το ανάλογου στυλ puzzle-adventure Myst, που κυκλοφόρησε αργότερα την ίδια χρονιά, μετατρέποντας τα video games από παιδικά παιχνίδια σε μορφή τέχνης και για ενήλικους.

H Trilobyte, εκμεταλλευόμενη την εμπορική επιτυχία του The 7th Guest, επιχείρησε να την επαναλάβει με το 11th Hour που κυκλοφόρησε δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο, το ακόμη πιο δύσκολο, παρόμοιας αισθητικής puzzle adventure, σε καμία περίπτωση δεν τα κατάφερε όπως ο «φρέσκος» προκάτοχός του.