Tomb Raider

14/ 05/ 1996 | Tomb Raider

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 14 Μαΐου 1996, στη θερινή CES παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό το Tomb Raider. To παιχνίδι που θα καθιερώσει τα τρισδιάστατα γραφικά στο gaming, αλλά πολύ περισσότερο την -έντονα «τρισδιάστατη»- ηρωίδα Lara Croft.

To Tomb Raider ήταν από τα πρώτα παιχνίδια με τόσο αποτελεσματική εκμετάλλευση του νέου τότε κόσμου των τρισδιάστατων γραφικών σε υπολογιστές και παιχνιδοκονσόλες. Δανεισμένο στοιχεία δράσης από τα επίσης επιτυχημένα Prince of Persia και Flashback, το επίσης κατά βάση platform παιχνίδι της Core Design, εκτυλισσόταν σε πλήρως 3D περιβάλλον με την ηρωίδα να εκτελεί εντυπωσιακές -για τα δεδομένα της εποχής- ακροβατικές κινήσεις. Το μυστικό της επιτυχίας του Tomb Raider όμως κρύβεται σε έναν άλλο αχτύπητο συνδυασμό: την τρισδιάτατη καλίγραμμη ηρωίδα Λάρα Κροφτ, το θηλυκό αντίστοιχο του Ιντιάνα Τζόουνς, σε συνδυασμό με τα σενάρια που παρέπεμπαν και αυτά με τη σειρά τους στη διάσημη σειρά ταινιών του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν ένα εκρηκτικό μίγμα που εκτίναξε τις πωλήσεις αμέσως, βοηθώντας μάλιστα και στην επικράτηση του νέου τότε PlayStation.

H εξέλιξη του τρισδιάστατου μοντέλου της Λαρα Κροφτ από το 1996 έως σήμερα.
H εξέλιξη του τρισδιάστατου μοντέλου της Λαρα Κροφτ από το 1996 έως σήμερα.

Ταχύτατα το Tomb Raider έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα franchise όλων των εποχών, με την κεντρική ηρωίδα Λάρα Κροφτ να μπαίνει ακόμη και στο βιβλίο Γκίνες με τη διάκριση «η πιο διάσημη εικονική ανθρώπινη ηρωίδα«. Το παιχνίδι έγινε ταινία, με την Αντζελίνα Τζολί να ενσαρκώνει τη Λάρα, ενώ το franchise της EIDOS επεκτάθηκε στα κόμιξ και τις νουβέλες. Ήταν τόση η αναγνωρισιμότητα του παιχνιδιού, ώστε στις ΗΠΑ χτίστηκαν ακόμη και θεματικά πάρκα πάνω στο Tomb Raider.

Τόμπι Γκαρντ: ο δημιουργός της Λάρα Κροφτ.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το παιχνίδι για υπολογιστές και κονσόλες, στην πρώτη του φάση εξελίχθηκε από την Core Design. Αρχικά έβγαινε ένας νέος τίτλος κάθε χρόνο, με την πίεση για περισσότερα sequels να γίνεται αφόρητη. Η Core Design αποφάσισε αρχικά να «σκοτώσει» την ηρωίδα στην τρίτη συνέχεια (The Last Revelation), αλλά κάτω από την πίεση αυτή έβγαλε δύο ακόμη τίτλους: Το μεν Chronicles αποτελείται από flash-back στις μνήμες της Λάρα. Στο δε The Angel of Darkness η Core Design αποφασίζει να αναστήσει τη Λάρα, αλλά με αμφίβολο αποτέλεσμα. Ο τελευταίος αυτός τίτλος του 2003 είναι αρκετά σκοτεινός και με αλλοιωμένο τον αρχικό χαρακτήρα της σειράς. Δεν πετυχαίνει εμπορικά και η σειρά εγκαταλείπεται από την Core Design.

Τρία χρόνια αργότερα, αναλαμβάνει εκ νέου η Crystal Dynamics, με τον αρχικό δημιουργό της Λάρα, Τόμπι Γκαρντ, να μπαίνει για πρώτη φορά μετά το original Tomb Raider σε ομάδα σχεδιασμού ενός sequel. Στους τρεις τίτλους που θα ακολουθήσουν (Legend, Anniversary και Underworld) το Tomb Raider επιστρέφει στις ρίζες, τόσο θεματικά όσο και από πλευράς gameplay.  Από το 2008 έως την περασμένη χρονιά, δεν εμφανίζεται άλλο παιχνίδι στη σειρά. Φέτος όμως κυκλοφόρησε ένας ακόμη τίτλος, επονομαζόμενος απλά ως «Tomb Raider«. Ο λόγος είναι ότι η σειρά επανεκκινεί και μεταφέρεται νωρίτερα χρονικά από το πρώτο παιχνίδι, με τη Λάρα Κροφτ να είναι ακόμη νεότερη.

TOMB RAIDER GAMES