nokia_ngage

07/ 10/ 2003 | Nokia N-Gage

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 07 Oκτωβρίου 2003, κυκλοφορεί το κινητό τηλέφωνο – παιχνιδομηχανή της Nokia, N-Gage. Μία αποτυχημένη προσπάθεια διαφοροποίησης στην πεπατημένη των φορητών παιχνιδομηχανών, σε μία ούτως ή άλλως μεταβατική εποχή σε αυτήν την αγορά.

Η ιδέα της Nokia ήταν να διεισδύσει σε μία νέα αγορά, εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία της και το καλό όνομα στα κινητά τηλέφωνα. Έτσι, το N-Gage ήταν μία πολυσχιδής συσκευή, που συνδύαζε κινητό τηλέφωνο, MP3 /video player και παιχνιδομηχανή με δυνατότητα multiplayer μέσω ασύρματου δικτύου. Μία θεωρητικά καλή ιδέα, η οποία μάλιστα προβλήθηκε πάρα πολύ από το 2002 ήδη. Ο συνδυασμός όμως αποδείχτηκε αποτυχημένος και πανάκριβος. Με τιμή της τάξης των 300 δολαρίων, μέτρια συλλογή παιχνιδιών, κακό σχεδιασμό και υπερβολικά πολλά πλήκτρα για παιχνιδοκονσόλα, οδηγήθηκε γρήγορα από τον αρχικό ενθουσιασμό στο ξεφούσκωμα των πωλήσεων.

To N-Gage QD μπήκε σε κυκλοφορία το Μάιο του 2004, αλλά δεν κατάφερε ούτε να διορθώσει τα εγγενή προβλήματα του αρχικού N-Gage, ούτε να αλλάξει την ήδη κακή φήμη της συσκευής
To N-Gage QD μπήκε σε κυκλοφορία το Μάιο του 2004, αλλά δεν κατάφερε ούτε να διορθώσει τα εγγενή προβλήματα του αρχικού N-Gage, ούτε να αλλάξει την ήδη κακή φήμη της συσκευής

Το N-Gage ήταν ένα τυπικό Symbian (Series 60) smartphone της Nokia με χαρακτηριστικά παιχνιδομηχανής και PDA. Η προσαρμογή όμως όλων αυτών των χαρακτηριστικών σε μία συσκευή αποδείχτηκε λανθασμένη, ή τουλάχιστον ότι έγινε με λάθος τρόπο. Ο σχεδιασμός του N-Gage ήταν άβολος, τόσο για χρήση ως παιχνιδομηχανή -με το πλήθος πλήκτρων να αποτελεί εμπόδιο στο gaming- όσο και ως κινητό τηλέφωνο, πάλι λόγω διάταξης πληκτρολογίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συσκευή χαρακτηρίστηκε (υποτιμητικά) «τάκο». Ακόμη και η τοποθέτηση του παιχνιδιού απαιτούσε την αφαίρεση δύο τμημάτων της συσκευής. Ωστόσο δεν ήταν μόνο ζήτημα εργονομίας η εμπορική αποτυχία του N-Gage. Την εποχή που κυκλοφόρησε το κόστος του ήταν διπλάσιο ενός Nintendo Game Boy Advance και η αρχικές του πωλήσεις ήταν της τάξης του ενός N-Gage για κάθε εκατό (!) Game Boy. Κατά δεύτερον -και εξίσου σημαντικό- η λίστα των παιχνιδιών ήταν φτωχή και δεν ξεπέρασε τα 50, ακόμη και τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν κυκλοφόρησαν τα Sony PSP και Nintendo DS ένα χρόνο αργότερα. Παρόλο που το N-Gage QD, το διάδοχο μοντέλο, το οποίο δέχτηκε σημαντικές -αλλά όχι καταλυτικές- επεμβάσεις στο σχεδιασμό, κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2004, δηλαδή νωρίτερα από τους νέους ανταγωνιστές της Sony και της Nintendo, τα αποτελέσματα ήταν φτωχά. Είχε ήδη το όνομα N-Gage συνδεθεί στη συνείδηση των gamers με την αποτυχία και το υψηλό κόστος. Στα τέσσερα χρόνια της ύπαρξής του στην αγορά, το N-Gage κατάφερε να πουλήσει 3 εκατ. αντίτυπα. Όχι κακός αριθμός αν συνυπολογίσουμε το συνδυασμό προβλημάτων της υλοποίησης της Nokia, αλλά πολύ μακριά από τους στόχους της φινλανδικής εταιρείας. Ανάμεσα στις λίγες δεκάδες τίτλους παιχνιδιών, υπήρξαν και κάποια που έλαμψαν, όπως τα Pocket Kingdom: Own the World και το Pathway to Glory, αλλά δεν αρκούσαν για να κάνουν τη διαφορά.

NOKIA N-GAGE

  • Επεξεργαστής: RISC ARM 920T στα 104 MHz
  • Μνήμη RAM: 3,4 MB
  • Οθόνη: LCD-TFT 2,8», 2,1 ιντσών
  • Γραφικά: 176×208 pixels, 4.096 χρώματα
  • Θύρες: USB 1.1, MMC, Audio in/out
  • Διαστάσεις: 134x70x20 χιλιοστά
  • Βάρος: 137 γραμμάρια
  • Λειτουργικό Σύστημα: Symbian OS 6.1