Warcraft: Orcs & Humans

23/ 11/ 1994 | Warcraft

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 23 Νοεμβρίου 1994, κυκλοφορεί το πρώτο παιχνίδι ενός από τα πιο επιτυχημένα franchise όλων των εποχών, το Warcraft από την Blizzard. Ξεκινώντας με ένα από τα πρώτα 2D RTS (Real Time Strategy) το παιχνίδι πέρασε δέκα χρόνια αργότερα στην εποχή των τρισδιάστατων MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game), μετά από δύο επιτυχημένες συνέχειες του αρχικού τίτλου. Στο απόγειο της επιτυχίας, το World of Warcraft, πέρασε και στο βιβλίο Γκίνες, ως το online game με τους περισσότερους συνδρομητές όλων των εποχών (12 εκατομμύρια).

WARCRAFT: ORCS & HUMANS

Warcraft: Orcs & Humans

Η σειρά Warcraft ξεκινά, το 1994, με ένα από τα πρώτα RTS της δεκαετίας του ’90 για PC και Macintosh, το οποίο προώθησε το μοντέλο gameplay που θεμελίωσε το Dune II, δύο χρόνια νωρίτερα. Δηλαδή το κλασικό top-down δισδιάστατο και πραγματικού χρόνου παιχνίδι στρατηγικής και διαχείρισης πόρων. Το παιχνίδι εκτυλισσόταν στο μυθικό κόσμο Azeroth και προσέφερε τη δυνατότητα στον παίκτη να επιλέξει έναν από τους δύο πολιτισμούς (των Ανθρώπων και των Ορκ) του προσπαθούν να κυριαρχήσουν στον κόσμο αυτό. Κάθε αντιμαχόμενη πλευρά διαθέτει τις δικές της ξεχωριστές μονάδες, οι οποίες στην πράξη οδηγούσαν σε ισάριθμα gameplay. Ένα από τα αξιοπρόσεκτα σημεία του ήταν τα εκτενή και άκρως διασκεδαστικά voice-over των στρατιωτών.

WARCRAFT II

Warcraft II: Tides of Darkness

Mόλις ένα χρόνο αργότερα, η σειρά -που έχει ήδη γίνει τεράστια εμπορική επιτυχία- αποκτά το δεύτερο μέλος της. Βρισκόμαστε σε μία εποχή σημαντικών τεχνολογικών μεταβάσεων που επηρεάζουν το νέο τίτλο. Υψηλότερη ανάλυση, καλύτερα γραφικά και πλουσιότερος ήχος, σηματοδοτούν το -κατά τ’ άλλα ίδιο με τον προκάτοχό του- Warcraft II: Tides of Darkness. Στο βασικό gameplay προστίθενται νέες (ναυτικές) μονάδες και μερικές ακόμη φυλές, όπως νάνοι, ξωτικά και τρολ, που όμως λειτουργούν υποβοηθητικά στις δύο βασικές φυλές των Ανθρώπων και των Ορκ. Το Warcraft II θα αποκτήσει και ένα expansion, το Beyond the Dark Portal, το οποίο προσέθεσε δύο ακόμη campaigns και αρκετούς νέους χάρτες. Το 1999, το Warcraft θα κάνει την πρώτη του είσοδο στον κόσμο των online multiplayer games, καθώς θα φιλοξενηθεί στο δίκτυο Βattle.net, χωρίς όμως άλλες αλλαγές. Απλώς, παίκτες εξ αποστάσεως και μέσω του Internet μπορούσαν να παίξουν ο ένας εναντίον του άλλου.

WARCRAFT III

Warcraft III: Reign of Chaos

Με το τρίτο μέλος της σειράς, το Reign of Chaos, to franchise περνά στην τρισδιάστατη εποχή το 2002. Η νέα μηχανή γραφικών άνοιξε νέους δρόμους στο gameplay, καθώς πλέον υπολογίζονταν επιπλέον παράμετροι που επηρέαζαν το πεδίο της μάχης, όπως για παράδειγμα το ανάγλυφο του εδάφους. Ανάμεσα στα πρωτοεμφανιζόμενα χαρακτηριστικά του Warcraft III, ξεχωρίζουν οι χαρακτήρες των ηρώων, οι οποίοι αποκτούν πλέον κεντρικό ρόλο, και οι δύο επιπλέον επιλέξιμες φύλες, τα Night Elves και Undeads, ανεβάζοντας τις δυνατότητες επιλογής του παίκτη στις τέσσερις. Και το Warcraft III απέκτησε expansion, το The Frozen Throne, με επιπλέον μονάδες μάχης, κατασκευές και ήρωες.

WORLD OF WARCRAFT

Word of Warcraft

Ο πιο πρόσφατος και μεγαλύτερος σταθμός στην εξέλιξη του Warcraft ήταν εκείνος του World of Warcraft (WoW). Δέκα ακριβώς χρόνια μετά την κυκλοφορία του Warcraft: Orcs & Humans, η Blizzard κάνει στροφή στη σειρά επενδύοντας στα MMORPG, που έχουν αρχίσει να αποκτούν τεράστια δημοφιλία λόγω της επέκτασης των γρήγορων και «always-on» συνδέσεων στο Internet. Το WoW εκτυλίσσεται επίσης στον μυθικό κόσμο Azeroth και επιτρέπει στους συνδρομητές να επιλέξουν μεταξύ 8 φυλών (10 με το πρώτο expansion) και 9 classes, για τη δημιουργία του χαρακτήρα τους. Όπως και στους προηγούμενους τίτλους, έτσι και εδώ οι φράξιες είναι δύο. Αν και ο παίκτης δεν είναι αναγκασμένος να εμπλακεί σε μάχες, καθώς ο κόσμος είναι εντελώς ανοικτός για περιπλάνηση και συναλλαγές, το παιχνίδι προσφέρει τέσσερις συνδυασμούς μάχης PvP (Player vs Player) και PvE (Player vs Environment). Η επιτυχία του WoW ήταν άμεση και τεράστια, προσφέροντάς του μία θέση και στο βιβλίο Γκίνες. Έως το 2013, το WoW απέκτησε τέσσερα συνολικά expansions και πρόσφατα ανακοινώθηκε και ένα πέμπτο (Warlords of Draenor)

H επιτυχία του franchise της Blizzard ήταν τόσο μεγάλη, ώστε οδήγησε στην επέκτασή του σε έναν μεγάλο αριθμό πεδίων, όπως τα επιτραπέζια παιχνίδια και τα παιχνίδια με κάρτες, τα βιβλία, τα κόμικ και τα περιοδικά. Τέλος, μία προσπάθεια κατασκευής παιχνιδιού adventure βασισμένου στην κεντρική υπόθεση του Warcraft, αμέσως μετά την κυκλοφορία του Warcraft II, δεν ολοκληρώθηκε, αφού το Warcraft Adventures: Lord of Clans ακυρώθηκε το 1998, μετά από ένα χρόνο εξέλιξης κι ενώ βρισκόταν πολύ κοντά στην τελική του μορφή.