NVIDIA RIVA TNT2

15/ 03/ 1999 | Nvidia RIVA TNT2 (NV5)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 15 Mαρτίου 1999, κυκλοφορεί η  RIVA TNT2 με την πέμπτη γενιά 3D chipset της Nvidia: NV5. Η έκδοση ΤΝΤ2 δεν φέρνει κάτι νεότερο σε σχέση με την προκάτοχό της, παρά μόνο τεχνολογικές βελτιώσεις στην κατασκευή που μεταφράζονται σε βελτίωση των ήδη εξαιρετικών επιδόσεων.

Ο πυρήνας της TNT2 ήταν πρακτικά ίδιος με της TNT (NV4), αλλά η συρρίκνωση της λιθογραφίας από τα 350nm στα 250nm είχε κάποια ευεργετικά αποτελέσματα. Χάρη σε αυτήν ο χρονισμός αυξήθηκε κατά 35% (125 MHz από 90 MHz) με αντίστοιχη βελτίωση στις επιδόσεις. Το μόνο νέο χαρακτηριστικό της ΤΝΤ2 ήταν η υποστήριξη διαύλου AGP 4x, με το εύρος του να βρίσκεται στα 128 bits, ήδη από την Riva 128.

H πιο φθηνή έκδοση Μ64 είχε μισό εύρος διαύλου, στα 64 αντί για 128 bits.
H πιο φθηνή έκδοση Μ64 είχε μισό εύρος διαύλου, στα 64 αντί για 128 bits.

Από εκεί και πέρα, συνέχισε να βρίσκεται στην πρωτοπορία σε κάποιους τομείς, με κυριότερους εκείνον του 32bit χρώματος και των υφών (textures) μεγέθους 2.048×2.048 pixels, ήδη από το προηγούμενο chipset της TNT, αν και οι επιδόσεις έπεφταν εμφανώς στην 32μπιτη παλέτα. Ο μεγάλος της ανταγωνιστής, η Voodoo 3 της 3dfx δεν υποστήριζε 32bit χρώμα. Ωστόσο στις επιδόσεις στη 16μπιτη παλέτα προσπερνούσε ακόμη και την ΤΝΤ2. Αν και γενικά η ΤΝΤ2 βρισκόταν στην κορυφή των επιδόσεων σε Direct3D και OpenGL, ο ανταγωνιστής της 3dfx συνέχιζε να εκμεταλλεύεται καλύτερα το Glide API, που χρησιμοποιούσαν ακόμη  κάποια πολύ γνωστά 3D games, όπως το Unreal, το Need for Speed, το Wing Commander κ.α.

Το Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς κυκλοφόρησε και μία πιο φθηνή έκδοση, η ΤΝΤ2 M64 που έφερε συχνά και την ονομασία Vanta. Σε αυτήν την έκδοση το εύρος του διαύλου ήταν μισό, στα 64 bits, ενώ στις πιο φθηνές κάρτες η μνήμη ξεκινούσε από τα 8 ΜΒ.

NVIDIA RIVA TNT2

GPU: Nvidia NV5
Λιθογραφία: 250 nm
Δίαυλος: 128bit, AGP 4x, PCI
Μνήμη: 16 ή 32 MB SDR VRAM
Χρονισμός: 125 MHz
Bandwidth: 2,4 GB/sec
Fillrate: 250 Mpixels/sec
Έκδοση DirectX: 6.0