NWN (intro)

31/ 03/ 1991 | Neverwinter Nights

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 31 Μαρτίου 1991, ξεκινά η διάθεση του πρώτου MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) με γραφικά, στο δίκτυο της AOL. Το Neverwinter Nights είναι ένα παιχνίδι ρόλων πολλαπλών παικτών, βασισμένο στους κανόνες του διάσημου επιτραπέζιου παιχνιδιού Dungeons & Dragons.

To Neverwinter Nights άνηκε στη σειρά παιχνιδιών Gold Box (από το χρώμα της συσκευασίας), παιχνιδιών βασισμένων στους κανόνες του Advanced Dungeons & Dragons
To Neverwinter Nights άνηκε στη σειρά παιχνιδιών Gold Box (από το χρώμα της συσκευασίας), παιχνιδιών βασισμένων στους κανόνες του Advanced Dungeons & Dragons

Η εταιρεία SSI (Strategic Simulations Inc) κατασκεύασε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 μία κοινή μηχανή για παιχνίδια ρόλων (RPG) βασισμένα στους κανόνες του επιτραπέζιου παιχνιδιού Advanced Dungeons & Dragons, σε απάντηση της επιτυχίας των παιχνιδιών Ultima της Origin. Τα παιχνίδια αυτά της σειράς Gold Box, όπως ονομάστηκε από το χρώμα της συσκευασίας τους, γνώρισαν αξιοσημείωτη επιτυχία και μάλιστα η μηχανή τους δόθηκε τελικά στους παίκτες για να φτιάχνουν τα δικά τους σενάρια. Γνωστοί τίτλοι αυτής της σειράς, τα Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, Champions of Krynn κ.α.

Το Neverwinter Nights (NWN), το πρώτο online RPG που έκανε χρήση γραφικών, ήταν κι αυτό βασισμένο στην ίδια μηχανή. Ήταν βέβαια τροποποιημένη, με επιπλέον μενού και κάποιες δυνατότητες που εξυπηρετούσαν την online μορφή του. Παρόλα αυτά, το NWN ήταν δυνατό να παιχτεί και offline από έναν παίκτη.

NWN-screenshot
To interface του παιχνιδιού. Τυπικό όλων των τίτλων της σειράς Gold Box. Επίσης κοινό στοιχείο το βασισμένο στο σύστημα γύρων, gameplay.

Ξεκινώντας με servers ικανούς να εξυπηρετήσουν 50 παίκτες ταυτόχρονα, το NWN απέκτησε πολύ γρήγορα φανατικό κοινό στο δίκτυο της AOL. Έτσι δημιουργήθηκε μία εσωτερική «οικολογία», με οργανωμένες ομάδες και ειδικά gaming events, πολύ ευρύτερα από το κεντρικό gameplay του παιχνιδιού. Μάλιστα, σε αυτή τη βάση πόνταρε και η BioWare πολλά χρόνια αργότερα για να αποκτήσει την άδεια χρήσης του Neverwinter Nights και να κατασκευάσει το δικό της online game το 2002. Έως το 1997, οπότε η AOL διέκοψε τη λειτουργία της υπηρεσίας που φιλοξενούσε το NWN, οι servers πλέον υποστήριζαν έως και 500 παίκτες, με το συνολικό αριθμό να ξεπερνά τις 115.000, εκ των οποίων ανά πάσα στιγμή βρίσκονταν τουλάχιστον οι 2.000 online.