Matrox MGA G200

25/ 05/ 1998 | Matrox G200

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 25 Μαΐου 1998, ανακοινώνεται το πρώτο chipset 3D επιτάχυνσης της Matrox. Το G200 έρχεται σε συνέχεια της Matrox m3D, που όμως δεν αποτελεί σχέδιο της Matrox, αλλά παραλλαγή του PowerVR PCX2 σε μορφή κάρτας add-in (σ.σ. χρειαζόταν την ύπαρξη κάρτας γραφικών για να λειτουργήσει).

Με την m3D να αποτυγχάνει εντελώς στην αγορά, η Matrox προχωρά πολύ γρήγορα στην ανάπτυξη του δικού της σχεδίου, για ένα chipset 2D/3D επιτάχυνσης που θα χρησιμοποιηθεί σε αυτόνομες κάρτες γραφικών. Έχει πολύ δρόμο να καλύψει για να ανταγωνιστεί τις 3dfx, Nvidia και S3, οι οποίες βρίσκονται ήδη τουλάχιστον δύο χρόνια σε αυτήν την αγορά.

Το MGA-G200 chipset έχει στα χαρτιά τις δυνατότητες να πλησιάσει τον κυριότερο ανταγωνισμό της εποχής, που είναι οι Voodoo2 (3dfx), Riva TNT (Nvidia) και Savage 3D (S3). Χρησιμοποιεί 128μπιτο πυρήνα, αλλά αντί για ένα ευρύ δίαυλο, η Matrox προτιμά δύο των 64 bits, ώστε να μειώσει τις καθυστερήσεις στη ροή δεδομένων. Το κύριο πλεονέκτημά της είναι η υποστήριξη 32μπιτης παλέτας. Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τους αριθμούς (χρονισμός, bandwidth κ.λπ.), βρίσκεται στο μέσο όρο.

Η βασική -και πιο φθηνή- έκδοση Mystique πήγε πολύ καλύτερα στην αγορά από την ταχύτερη Millennium. Το τσιπάκι της GPU του MGA-G200 χαρακτηριζόταν από τις αυξημένες θερμοκρασίες που ανέπτυσσε κατά τη λειτουργία του. Γι' αυτό και η ευμεγέθης παθητική ψύκτρα.
Η βασική -και πιο φθηνή- έκδοση Mystique πήγε πολύ καλύτερα στην αγορά από την ταχύτερη Millennium. Το τσιπάκι της GPU του MGA-G200 χαρακτηριζόταν από τις αυξημένες θερμοκρασίες που ανέπτυσσε κατά τη λειτουργία του. Γι’ αυτό και η ευμεγέθης παθητική ψύκτρα.

Στην πράξη η Matrox G200 αποδεικνύεται μία εξαιρετική κάρτα για 2D επιτάχυνση, αλλά στα τρισδιάστατα γραφικά υπολείπεται του ανταγωνισμού. Στις καθαρές επιδόσεις βρίσκεται πίσω από τις Voodoo 2, Riva TNT και Savage 3D κατά περίπου 10% έως 20%. Το βασικότερο πρόβλημα όμως είναι ότι πρακτικά δεν υποστηρίζει το κυριότερο API της εποχής, το OpenGL. Για να τρέξουν δημοφιλή παιχνίδια FPS (First Person Shooter) όπως το Quake II, οι κάρτες της Matrox χρησιμοποιούν έναν driver «μετάφρασης» του OpenGL σε Direct3D. Αυτό σημαίνει, εκτός από προβλήματα λειτουργίας, μείωση των επιδόσεων έως και 50% σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη, λόγω της 32μπιτης παλέτας, τα γραφικά των Matrox G200 διακρίνονται για την ποιότητά τους. Αλλά αυτό δεν επαρκεί για να αντιστρέψει την πραγματικότητα.

Η κάρτα κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις. Την προσιτή Mystique με πιο αργή μνήμη SDRAM και ελαφρώς χαμηλότερο χρονισμό, από την ακριβότερη Millennium. Οι διαφορές τους δεν δικαιολογούσαν την απόστασή τους στην τιμή αγοράς, με αποτέλεσμα η Mystique να πουλήσει πολύ περισσότερα κομμάτια, όντας μία σχετικά φθηνή εναλλακτική λύση για 3D gaming.

H Matrox G200 αντικαταστάθηκε από την πολύ πιο ανταγωνιστική G400, το Σεπτέμβριο του 1999.

MATROX G200

GPU: 128bit MGA-G200
Λιθογραφία:
350 nm
Δίαυλος: 2x64bit, AGP 2x, PCI
Μνήμη: 8-16 MB SDRAM/SGRAM, 112/120MHz
Χρονισμός: 84 ή 90 MHz
Bandwidth: 1,02 GB/sec
Fillrate: 84-90 Mpixels/sec