eworld

05/ 01/ 1994 | Apple eWorld

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 05 Ιανουαρίου 1994, η Apple ανακοινώνει την online υπηρεσία eWorld που προορίζεται να διαδεχτεί το AppleLink, το οποίο μετράει ήδη οκτώ χρόνια ύπαρξης. Πριν δηλαδή και την υλοποίηση του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web).

Παρόλο που η υπηρεσία eWorld είναι αρκετά εντυπωσιακή στην εμφάνιση, παραπέμποντας σε εικονικό χωριό όπου οι χρήστες αποκαλούνται ePeople, στην πράξη δεν έχει και πολλές υπηρεσίες ουσίας να επιδείξει. Πιο πολύ βασιζόταν στο διαδραστικό μενού, όπου και συγκεντρώνονταν οι λειτουργίες για τον browser, το e-mail, τα chat room και τις BBS. Μάλιστα ο browser λειτουργούσε μόνο μέσα από την υπηρεσία του eWorld και όχι από άλλα δίκτυα ή παρόχους.

O οδηγός της Apple για το eWorld
O οδηγός της Apple για το eWorld

Ωστόσο, το πρόβλημα του eWorld δεν είχε να κάνει με την πληθώρα των υπηρεσιών του, που για τα δεδομένα του 1994 ήταν ικανοποιητική. Η Apple έκανε τρία βασικά λάθη από την αρχή. Πρώτα από όλα με την αρχική του ενεργοποίηση τον Ιούνιο του 1994 η χρέωση ήταν αρκετά υψηλή, συγκριτικά με ανταγωνιστικές υπηρεσίες και ειδικά της AOL. Κατά δεύτερον ήταν πολύ επικεντρωμένο στο hardware του Macintosh (μόνο γι’ αυτήν την πλατφόρμα το παρείχε η Apple, και με δυνατότητα χρήσης του e-mail από το Newton). Κατά τρίτον τα πολύ άσχημα οικονομικά της εταιρείας δεν επέτρεπαν την προώθησή του. Για να είμαστε ακριβείς το eWorld δεν διαφημίστηκε καθόλου και γενικά η Apple έδειξε αδιάφορη να το υποστηρίξει και παράλληλα ανίκανη να αντιληφθεί την ουσία των διαδικτυακών υπηρεσιών.

Ένα χρόνο αργότερα και με τα οικονομικά της Apple να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, οι συνδρομητές του eWorld ίσα που ξεπερνούν τις 100.000. Απέναντι, η AOL έχει 3,5 εκατομμύρια συνδρομητές. Με την αποχώρηση του Μάικλ Σπίντλερ από τη διεύθυνση και την αντικατάστασή του από τον Τζιλ Αμέλιο, τον Φεβρουάριο του 1996, δεκάδες προγράμματα της Apple διακόπτονται, μεταξύ αυτών και το eWorld. Τελευταία ημέρα λειτουργίας ήταν η 31η Μαρτίου 1996 και στη συνέχεια δόθηκε η δυνατότητα στους συνδρομητές της Apple να περάσουν στο πρόγραμμα της AOL, η οποία παρείχε με τη συνεργασία της Apple περιεχόμενο ειδικού ενδιαφέροντας για κατόχους Mac.